Eerste dagen UNT - Reisverslag uit Denton, Verenigde Staten van Nastaran Bakhshi - WaarBenJij.nu Eerste dagen UNT - Reisverslag uit Denton, Verenigde Staten van Nastaran Bakhshi - WaarBenJij.nu

Eerste dagen UNT

Door: Nas

Blijf op de hoogte en volg Nastaran

13 Januari 2015 | Verenigde Staten, Denton

k ben vrijdag avond aangekomen in Denton en zaterdagmiddag heb ik ingecheckt bij UNT (University of North Texas). Ik had vrijdag en zaterdag toch wel erg last van een jetlag. Ik dacht altijd dat dat gewoon moeheid was haha maar die lekkere hoofdpijn hoort er ook bij. Het is eigenlijk voor mij dezelfde hoofdpijn die je hebt als je een soort van kater hebt. Super raar. Ik vroeg of het hotel een taxi voor me kon bellen. De taxi was veryyy nice en luxe. Het werd 15 dollar en de taxi vroeg mij of ik mijn wisselgeld terug wilde. Ik keek een beetje raar. Helemaal vergeten dat het gebruikelijk is om 10-%20% fooi te geven.. oepsi. Maar goed voor de volgende keer.
Door de "Incoming Exchange Students UNT" had ik al een paar meiden leren kennen. Zaterdag heb ik voor het eerst kennis gemaakt met een van die meiden. Carla, een meisje uit Catalonie, Spanje. Super aardige meid. We zijn samen naar chicken express gegaan om te eten. Ik denk dat wij 2 een van de eerste waren op UNT. Alhoewel Carla niet in een "dorm" woont, ze woont off campus, in een appartement. Zondag zijn de andere meiden aangekomen. Ik heb die dag een vriendin van Carla ontmoet, Ici. Zij komt oorspronkelijk uit Guatamala maar studeert in Spanje met Carla. Ze zit in een ander gebouw als mij. Verder heb ik op zondag de andere meiden leren kennen. Alessandra (Zwitserland), Natalie (Zweden), ze zitten beide op dezelfde vloer als mij. en Leonie (Nederland heeyyyy). We zijn toen opnieuw naar chicken express gegaan om te eten met ze alle en elkaar beter te leren kennen. De meiden zijn echt heel aardig. Ze zijn wel allemaal een stuk jonger (tussen de 19 en 21). Behalve voor Natalie, zij is ook 24 en Leonie is 25. Het was heerlijk om na 2 dagen even Nederlands te kunnen praten met Leonie. We zijn zondag ook naar Target geweest, een super groot soort van supermarkt maar dan met alles. Dus een mediamarkt, supermarkt, kledingwinkel, alles voor in je huis winkel, cosmetica blabla alles wat je kunt bedenken verkopen ze daar. Iedereen moest veel inkopen doen daar. We hadden trouwens een taxi hiervoor gebeld om ons te brengen. Het was de taxi bedrijf die mij van mijn hotel naar UNT had gebracht. De taxi vroeg 25 dollar voor 7 mensen naar Target te rijden. Dit keer hadden we wel rekening gehouden met fooi haha. Dus dat werd iets van 4 dollar pp. Nou prima.
Maandag hadden we orientatie. Dat was erg saai want bijna niks was van toepassing op ons (omdat wij via ISEP kwamen) En de meeste internationals komen echt voor een jaar of voor een "degree" en wij komen maar voor een semester. Er zijn trouwens maar 13 exchange students voor dit semester. De rest kwamen echt voor een gehele opleiding. Wel vanuit de hele wereld.. dat was wel leuk om te zien. Tijdens orientatie hadden we meer exchange studenten leren kennen. Twee meiden (Amy en Caitlyn) en een jongen (Stephan) uit Schotland. De 2 meiden kenden we soort van fb. En we leerde ook Tim kennen, hij komt uit Duitsland. Hij praat super grappig engels, echt zo'n duitser ahahaha. In de avond zijn we wat gaan eten bij iHop met de meiden. Het was super lekker en de setting was helemaal Amerikaans, zo'n diner. Owja en alle drankjes zijn refill-baar, for free haha.
Vandaag was dag 2 van de orientatie. Dit was voor alleen de exchange students one semester. We hebben de rest van de exchange students leren kennen. Perra, een jongen uit Mallorca. Hij is een muzikant en zo ziet hij dr ook echt uit hahaha. Oh ja fun fact, UNT in Amerika grootste Muziek school en hier wordt in april ook een Jazz festival gehouden waar duizenden mensen uit het hele land naar toe komen. Super leuk!
Verder hebben we nog een Keniaans jongen leren kennen, ben z'n naam kwijt en we hebben Daniel leren kennen, hij komt uit Zuid-Korea.
Goed, we kregen dus een tour door campus (SUPER grote campus, Tilburg unversity is er niks bij). Daarna hebben we wat informatie gehad over vakken registratie (boring).
Toen zijn we met z'n alle pizza gaan halen en samen gegeten. Ik heb een paar foto's gemaakt met mn selfie stick (thnx sis :P).
Daarna zijn we gewoon naar de kamers gegaan. Ik heb net mn koffers helemaal uitgepakt. Ik dacht toch echt dat ik meer kleren mee had genomen :/ hmm oke..
Morgen zijn we van plan om naar de Golden Triangle Mall te gaan. Ben benieuwd.
Mijn roomie heb ik trouwens ook nog niet ontmoet, zij komt pas volgende week. De school is ook dicht, pas 20 jan gaat het weer open.
Oke.. Dat was het voor nu.
Mama, papa, Nilo, Jelaara en vriendinnetjes, ik mis jullie en Nederland BEST WEL!!!!! Love u
xoxox Nas

  • 14 Januari 2015 - 08:46

    Beyoncé :

    Superleuk!!!! Have fun!!
    Wn ook gezonde dingen eten!
    XXXXXX

  • 14 Januari 2015 - 13:47

    Maggy:

    Leukkk Nas.. blijven posten he..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Denton

Exchange USA

MINOR VOLGEN IN USA.

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2015

15 januari

13 Januari 2015

Eerste dagen UNT
Nastaran

Actief sinds 10 Jan. 2015
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 1973

Voorgaande reizen:

09 Januari 2015 - 15 Mei 2015

Exchange USA

Landen bezocht: